Nieuws-Details

proWIN wordt innovatiepartner van Blue Economy

Het Berliner Regierungsviertel heeft al heel wat belangrijke persoonlijkheden gezien, er werden belangrijke beslissingen genomen, alle groten en belangrijken der aarde hebben zich gepresenteerd. Nu mag ook proWIN zich tot deze kring rekenen.
In juni viel proWIN een grote eer ten deel toen men in de door Kofi Annan medeopgerichte HUMBOLDT-VIADRINA School of Governance, de Berlijnse afdeling van de Humboldt University, de oorkonde "innovatiepartner van Blue Economy" overhandigd kreeg.

Prof. Dr. Stefan Breidenbach, adviseur van de Bondsregering en de Bondskanselier, nam de honneurs waar en prees in het kantoor van Gesine Schwan de holistische milieubeschermingsideën bij proWIN. Breidenbach is één van de leiders van het Blue Economy Platform dat wordt gesteund door veel hooggeplaatste wetenschappers uit heel Duitsland.
De doelstelling van Blue Economy is gekoppeld aan een duidelijke economische oriëntatie.

De natuur biedt ruimte aan bedrijven en mensen die meer maken van minder. Wij ondersteunen deze innovaties met Blue Economy en bieden hen een platform. De toekomst heeft Green Economy, duurzaamheid en CSR als holistische innovatie nodig.

Met de benoeming tot innovatiepartners worden bedrijven onderscheiden die zich verdienstelijk hebben gemaakt met bijzonder goede ideeën over deze onderwerpen en die holistisch "groen denken" cultiveren. proWIN is het eerste bedrijf ooit dat deze onderscheiding heeft gekregen.
Niet alleen de milieuvriendelijke en duurzaam werkende producten die bovendien ook nog grondstoffen besparen waren doorslaggevend, maar ook de vele humanitaire projecten, donaties en initiatieven evenals het thema milieubescherming in het algemeen, maar ook in de proWIN centrale. De gedachte “groene economie 2.0”, dat is wat Blue Economy inhoudt, loopt als een rode draad door de bedrijfsfilosofie.

Sascha Winter die de prijs plaatsvervangend in ontvangst nam, legde professor Breidenbach bij de overhandiging nogmaals uit:

"Bij ons wordt bijvoorbeeld door het versturen van facturen per pdf erop gelet dat er niet zinloze bergen papier geproduceerd worden, de meeste communicatie verloopt bovendien digitaal.
Ons nieuwe kantoorgebouw is voorzien van de nieuwste technologie, warmteterugwinning etc. en is praktisch emissievrij en zelfvoorzienend. Bij verzending gebruiken wij geen piepschuim of andere niet afbreekbare materialen, maar een lucht-airbagsystem dat speciaal voor ons logistieke bedrijf en onze vereisten werd geïnstalleerd."
Professor Breidenbach was onder de indruk: "Deze en vele andere ecologische benaderingen heeft het bedrijf proWIN onder de aandacht gebracht van Blue Economy."

Ga terug