18.11.2012, Illingen (Saar)

Record donatie voor RTL donatiemarathon

Veel mensen keken Ingolf met open mond aan. Had hij het nu echt over een miljoen euro?
Ook Wolfram Kons, presentator en gezicht van de RTL Spendenmarathon en voorzitter van de RTL stichting "Wir helfen Kindern" had aanvankelijk zijn twijfels over de geloofwaardigheid van deze gewaagde uitspraak. "Wij zullen met hulp van onze verkoop in 2010 een miljoen euro aan donaties inzamelen en deze in november overhandigen."

Ook toen het met de Thai-bezems niet altijd zo gesmeerd liep, werd er een oplossing gevonden hoe hij zich toch aan zijn woord zou kunnen houden. Want tenslotte stond het jubileumjaar 2010 bij proWIN in het teken van humanitaire hulp. De verkoop had zijn ondersteuning toegezegd en hield zich aan zijn woord.

Dankzij de € 288.000 die in het kader van de bezembestellingen naar het Thaise bergdorp gingen als hulp bij zelfhulp en de € 800.000 die het proWIN verkoopteam samen genereerde, kon er een cheque van meer dan € 1.088.000 uitgeschreven en overhandigd worden. Alleen al de 800.000 die in zijn geheel naar de donatiepool van de marathon-charity-show gingen, vertegenwoordigde al de absolute recorddonatie in de 15-jarige geschiedenis van de donatie-uitzending.
Geen wonder dus dat proWIN met bijna 40 goedgehumeurde verkooppartners de RTL studio in Hürth-Kaltscheuren binnenliep. Veel proWIN-meiden waren al vanaf 's middags live in de studio aan de donatie-telefoons en hielpen mee om het totale donatiebedrag op te schroeven naar bijna 8 miljoen euro. Als toegift waren er meet en greets met diverse prominenten uit de wereld van sport en cultuur, hier werden veel foto's voor de thuisblijvers en de kinderen gemaakt.

Aan het eind van de 24-uurs marathon was het tijd voor Ingolf's grote uur. Als laatste mocht hij zijn cheque overhandigen en het bezemverhaal vertellen.Dankzij proWIN werd er een nieuwe donatierecord gevestigd.
Donatiebedrag
€ 1.088.000 (waarvan € 100.000 van de proWIN stichting)